Oefenwedstrijd plannen

Op deze pagina lees je alle informatie die je nodig hebt om een verzoek te doen om een oefenwedstrijd te spelen. Het formulier is enkel bedoeld voor trainers/coaches van s.v. Enkhuizen en is niet bedoeld om teams van s.v. Enkhuizen (of van andere vereniging) uit te nodigen om een oefenwedstrijd te spelen.

Het plannen van een oefenwedstrijd vergt goede communicatie naar verschillende partijen, zoals

• de wedstrijdsecretaris, voor de planning van wedstrijden;
  • het wedstrijdsecretariaat, voor de ontvangst van het bezoekende team;
  • facilitair, voor het regelen van de materialen, zoals cornervlaggen en ballen, maar ook het toekennen van een kleedkamer;
  • de scheidsrechterscommissie, voor het eventueel regelen van een scheidsrechter;
  • de kantinecommissie, voor het eventueel beschikbaar stellen van de kantine.

De mogelijkheid om een oefenwedstrijd te spelen hangt af van een aantal factoren.

Oefenwedstrijd overdag in het weekend
  • Wanneer er een regulier competitie- of bekerprogramma is kan er op de zaterdag niet geoefend worden. Als er geen regulier competitie- of bekerprogramma is kunnen er wel oefenwedstrijden gespeeld worden.

Oefenwedstrijd tijdens een trainingsavond
  • Ook op reguliere trainingsavonden kunnen geen oefenwedstrijden met teams van andere verenigingen worden gepland.
  • De standaardregel is dat trainingsgroepen op kunstgras niet uitwijken voor oefenwedstrijden, omdat trainingen voor oefenwedstrijden gaan.
  • Van 1 mei tot en met 20 september kan er 's avonds worden uitgeweken naar een grasveld. Buiten deze periode is dit niet mogelijk, omdat deze velden niet verlicht zijn.
  • Buiten deze periode is een oefenwedstrijd alleen mogelijk als je zelf op dat veld traint en je in overleg bent geweest met de op dat veld trainende gebruikers. De oefenwedstrijd moet wel binnen het trainingsblok waarop er wordt getraind passen. Warming-up, verlenging en opruimen van het veld moet binnen het trainingsblok vallen.

Afhankelijk van waar het bezoekende team vandaan komt kijkt de kantinecommissie naar de mogelijkheid om te kantine te openen.

Om bovenstaande redenen wordt vanaf seizoen 2023/2024 van trainers/coaches verwacht dat ze hun voornemen om een oefenwedstrijd te spelen via dit formulier doorgeven.

Oefenwedstrijd plannen

Vermeld hieronder je eigen team. Voorbeeld: MO15-1 of Heren 4.

Vermeld hieronder tegen welke vereniging en welk team je een oefenwedstrijd wilt plannen. Voorbeeld: Zouaven JO14-2 of s.v. Enkhuizen MO13-1.

Gelieve uiterlijk 7 dagen van tevoren aangeven wanneer je de oefenwedstrijd wilt spelen.

Via onderstaande gegevens zal je gecontacteerd worden.

* = verplicht