Een stap dichterbij nieuwe accommodatie

26 maart 2024 22:00

Op 26 maart heeft de gemeenteraad unaniem besloten dat de eerder beschikbaar gestelde middelen aan het sportpark worden her bestemd richting een nieuwe accommodatie.

Een besluit waarmee de nieuwe accommodatie een stap dichterbij is gekomen. Tevens een besluit waarmee de gemeenteraad onderschrijft vooruit te willen op het sportpark en de noodzaak ziet van het vervangen van onze accommodatie. Een stap in de goede richting en reden tot juichen!

We zijn er echter nog niet. Het totale plan zal t.z.t. worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter besluitvorming. En uiteraard zal onze ledenvergadering er ook iets van mogen vinden. Pas dan kunnen we zeggen…de accommodatie gaat er komen!

Het betekent voor nu dat een deel van het benodigde budget voor de bouw gereserveerd staat en dat er een voorbereidingskrediet beschikbaar wordt gesteld waarmee we aan de slag kunnen om plannen verder uit te werken.

En we hebben meer goed nieuws! Vooruitlopend op het besluit is er intern een “projectgroep s.v. Enkhuizen accommodatie” geformeerd. Ieder met zijn eigen kwaliteiten binnen dit onderwerp. We stellen graag aan je voor: Marcel Doezie, Marcel Smalheer, Kem Veenstra, Mark Wilmont & Paul Fölsche.

Projectgroep accommodatie s.v. Enkhuizen zal zich nu bezig gaan houden met het verder uitwerken en uitzoeken van zaken. En vervolgens aan het einde van 2024 in afstemming met de Gemeente Enkhuizen een dekkings- en financieringsplan opleveren aan de Gemeente Enkhuizen, Burgemeesters & Wethouders en Gemeenteraad. Maar ook aan het bestuur van s.v. Enkhuizen en de Algemene Ledenvergadering zodat daar in het eerste kwartaal 2025 (positieve) besluitvorming over kan worden gepleegd.

Projectgroep s.v. Enkhuizen accommodatie gaat opleveren:

• De beoogde plek van de nieuwe accommodatie
  • Een schets- en voorontwerp en hoe de accommodatie er uit gaat zien
  • De kosten om de accommodatie te realiseren
  • De kosten om de accommodatie de nakomende jaren te beheren en te onderhouden
  • De wijze waarop en door welke partijen de accommodatie gefinancierd en gesubsidieerd gaat worden.

Commissie Toekomst Immerhorn ten einde
Om zover te komen is er de afgelopen jaren veel werk verzet door de Commissie Toekomst Immerhorn. Deze commissie zal ophouden te bestaan en dit betekent dat op dit onderwerp voor Leonie de Groot & Arie Rood hun werk erop zit. Wij danken hen voor hun inzet de afgelopen jaren. Missie geslaagd!

Tot slot:
Een uitgebreid eerder artikel over dit onderwerp vindt je hier
Het raadsvoorstel zoals op 26 maart besproken en bekrachtigd vind je hier.

Wij houden je de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen op dit vlak!!