Nieuwsbrief februari 2024

19 februari 2024 22:15

De tweede seizoenshelft is alweer een tijdje van start. Het komende half jaar staan nog heel wat leuke activiteiten op het programma. Waar we in de winterstop weer konden genieten van een geslaagde editie van het BijWoestenburg Zaalvoetbaltoernooi, een geslaagde nieuwjaarsreceptie (foto's staan in het fotoalbum op de site) en vrij recent de pubquiz, blikken we nu ook vooruit.

Op 23 maart vindt de eerste editie van het FrizzFeest (thema: Hollywood) voor de jeugd plaats. 15 maart het 7x7 heren thuistoernooi, 5 april het 7x7 dames thuistoernooi, eind maart het We Maintain Pupillentoernooi, medio mei het Sander Tensen B.V. Juniorentoernooi en half juni de Haringstadcup. Genoeg leuks voor jong en oud op het programma.

In deze nieuwsbrief vragen we je aandacht voor een aantal onderwerpen.

Parkeerproblematiek en verkeersveiligheid
De laatste tijd ontstaan steeds vaker gevaarlijke situaties voor de poort van s.v. Enkhuizen. Zodanig zelfs dat aanrijdingen maar net voorkomen zijn. We verzoeken dan ook iedereen om niet meer met de auto het kruispunt voor de poort op te rijden. Dit geldt zowel voor leden als ouders/verzorgers die hun kinderen komen halen.

Laat je kind naar de auto lopen op de parking zodat het kruispunt vrij blijft en ook de andere kinderen veilig te voet en te fiets het sportpark kunnen verlaten. Trainende/spelende leden, parkeer ook de auto op het daarvoor aangelegde parkeerterrein en geef om de veiligheid van een ander.

Als voetbalvereniging zijn we doorlopend in overleg met Europarcs en de gemeente Enkhuizen. Zij hebben de verantwoordelijkheid voor de openbare weg en wij verwachten binnenkort aanvullende maatregelen.

Renovatie toegangspad (kuilen)
Verheugd zijn we te kunnen melden dat zodra het weer het toe laat de weg tussen de ingang (hek) en kantine (het schelpenpad) zal worden vernieuwd. De laatste jaren onstonden er steeds meer kuilen. Het vullen van deze kuilen had zeer tijdelijk effect. Gelukkig zal de gemeente nu investeren in een andersoortige bovenlaag. Een hele verbetering wat betreft de veiligheid en bereikbaarheid van de kantine.

EHBO cursus voor trainers en begeleiders
Een aanscherping van ons EHBO(-beleid) heeft geresulteerd in een aantal EHBO plekken op het sportpark en vernieuwde materialenkoffers. Maar ook zullen we cursussen aanbieden voor vrijwilligers die een taak vervullen rondom de voetbalactiviteiten:

Maandag 11 maart Reanimatie en AED: Reanimatie redt levens, niet alleen bij sporten of op sportvelden, maar ook in het dagelijks leven. Heb je nog geen ervaring met reanimatie en AED, dan kun je dat tijdens deze avond leren. Schrijf in via deze link.

Maandag 18 maart EHBO bij sportongevallen: Iemand gaat door zijn enkel, verwondt zich aan een tak of struikelt en blijft liggen. Wat kun je als eerste doen om deze persoon te helpen? Deze lessen zijn speciaal voor mensen zonder EHBO diploma maar die wel bij deze situaties aanwezig zijn. Het betreft geen volledige EHBO les, maar voor de situaties die zich voor doen, weet je hoe te handelen. Schrijf in via deze link.

(Nieuwe) functies bij s.v. Enkhuizen

VACATURE: voetbalkadercoach
Om de jeugdopleiding verder uit te bouwen hebben we de functie van voetbalkadercoach geïntroduceerd. Het uitgebreide artikel lees je op de website. De vacatures vind je hier.

VACATURE: voorzitter commissie leden en vrijwilligers
Voor de commissie leden en vrijwilligers zoeken we een voorzitter. Lijkt het je leuk iets bij te dragen aan de vereniging en het vrijwilligersbeleid? Bekijk dan hier de vacature.

Scheidsrechters gezocht!
De scheidsrechterscommissie zoekt mensen die het leuk vinden om wedstrijden te fluiten. Met name voor de heren- en damesteams op zondag en voor de O13- t/m O10-teams op zaterdag, maar ook voor de jongste jeugd zoeken we nieuwe scheidsrechters!

Als scheidsrechter zorg je ervoor dat spelers met plezier kunnen voetballen en leid je de wedstrijd in goede banen. Een heel belangrijke rol! Ben je 13 jaar of ouder, lijkt fluiten jou leuk en wil je verenigingsscheidsrechter worden bij s.v. Enkhuizen? Meld je dan aan via [email protected].

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!