DE TAAKPLICHT GAAT VERANDEREN!

19 juli 2022 14:00

(Belangrijke informatie omtrent je lidmaatschap)

Een belangrijk bericht over de taakplicht. Dit zullen we aankomend seizoen gaan aanpassen. Dat doen wij omdat we zien dat er maar weinig mensen iets doen enkel vanwege de taakplicht. Veel leden kopen de taakplicht af (geven vooraf aan af te kopen of door niets te doen). Gelukkig hebben we ook heel veel leden en ouders van leden die iets doen voor de club. Daar is de taakplicht niet enkel de motivatie maar clubliefde.

Helaas is het zo dat we niet of nauwelijks iemand kunnen inhuren van de verspeelde taakplichtborg. We kunnen immers geen betaalde kracht naast een vrijwilliger zetten. Wat we graag willen is dat iedereen een klein beetje mee helpt. Zo maken vele handen licht werk en blijft het doen van vrijwilligerswerk voor anderen ook leuk en uitvoerbaar.

We hebben heel veel vaste vrijwilligers. Dit zijn leden die iets met een vast karakter doen voor de club. Deze mensen doen iets voor de club omdat ze het bijvoorbeeld leuk vinden hun kind te trainen. Of omdat ze het als normaal zien dat je bij een vereniging helpt. De inkomsten van de taakplicht zetten we in om deze vaste vrijwilligers te behouden en te belonen.

We snappen ook dat het leven vaak druk is en dat niet iedereen evenveel tijd heeft. Maar we vinden als bestuur ook dat meehelpen de club draaiende te houden iets is wat bij het lidmaatschap hoort zodat de vereniging kan blijven bestaan. Doordat we allemaal helpen houden we sport toegankelijk en betaalbaar. We vragen immers maar een klein beetje van je tijd.

Daarom passen we e.e.a. aan zodat meer leden iets zullen doen en de drempel om niets te doen hoger is.

Wat er gaat veranderen geven we beknopt weer:

- Taakplicht wordt Vrijwilligerstaak

- We stoppen met een (vooraf betaald) borgbedrag

- Afkopen kan nog steeds, echter gaat het bedrag omhoog naar € 100,- (was € 50,-).

- Het aantal te behalen punten gaat omlaag.

- Leden kunnen tot eind september hun voorkeuren doorgeven. Geen bericht betekend dat we je indelen.

- Leden dienen zelf onderling te ruilen. Niet communiceren of opdagen betekend een boete van € 200,-.

- Einde seizoen niet aan de financiële verplichting zoals bovenstaand voldaan betekend helaas dat het lidmaatschap eindigt.

Doordat er meer leden iets doen kunnen het aantal te behalen punten omlaag. Met andere woorden: je hoeft minder te doen.

Een uitgebreid reglement kun je vinden op de website via deze link.

Inschrijven voor de Vrijwilligerstaak (indien je geen vaste vrijwilliger bent) kan hier.

Veelgestelde vragen:

Heb ik Vrijwilligerstaak?
Op het contributieoverzicht kun je zien of je vrijwilligerstaak hebt. Dat hangt af van in welke categorie jij of je kind voetbalt. Leden met een vaste functie voldoen met het vervullen van de functie ruimschoots aan de Vrijwilligerstaak.

Vanaf welke leeftijd is de Vrijwilligerstaak?

Leden vanaf 16 jaar kunnen de Vrijwilligerstaak zelf uitvoeren. Voor 16 & 17 jarige kunnen de ouders het ook nog doen. Ben je jonger als 16 en wil je zelf iets doen.? Neem dan contact op en we bekijken wat er mogelijk is.

Ik heb 3 kinderen.. heb ik 3 keer Vrijwilligerstaak?
Nee, de vrijwilligerstaak is 1x per huishouden voor het totaal aantal kinderen onder de 16. Vanaf 16 jaar doen sommige kinderen hem zelf.

Waarom hebben sommige lidmaatschapsvormen geen Vrijwilligerstaak?
Dat komt omdat deze spelactiviteiten veel minder frequent worden gedaan en/of minder ondersteuning  vanuit de club nodig hebben

Ik ben vaste vrijwilliger?
Iedereen met een vaste vrijwilligersfunctie zoals commissielid, trainer, coach, scheidsrechter, enz. is bekend bij de club en staat als zodanig geregistreerd. Het kan natuurlijk zijn dat we iemand over het hoofd zien… dat hopen we natuurlijk niet.