Opzeg- & contributieprotocol

Geldig vanaf 1 juli 2023

s.v. Enkhuizen is een grote vereniging. Het is daarom noodzakelijk dat er duidelijk  en strikte regels zijn t.a.v. het opzeggen van het lidmaatschap en de inning van de contributie.

Opzeggen (afmelden)
Mocht je je lidmaatschap willen beëindigen, dan kan dit door het formulier Opzeggen lidmaatschap in te vullen.

Uitgangspunten bij het opzeggen van het lidmaatschap

• Opzegging van het lidmaatschap voor het volgende seizoen moet plaatsvinden voor 30 juni van het betreffende seizoen.
  • Mocht het lidmaatschap in de loop van een seizoen eindigen, dan blijft de jaarlijkse contributie voor het gehele seizoen verschuldigd. Er vindt geen restitutie plaats.
  • Het seizoen loopt van 1 juli t/m 30 juni

(Algemene) regels voor afmelding lidmaatschap

• Het is belangrijk dat je je tijdig afmeldt;
  • Als je je niet op de genoemde wijze afmeldt en/of niet tijdig dan blijf je automatisch lid voor het nieuwe seizoen en is de geldende (volledige) contributie verschuldigd;
  • Is de opzegging van het lidmaatschap voor 30 juni ontvangen, dan ben je in het nieuwe seizoen geen contributie verschuldigd;
  • Is de opzegging van het lidmaatschap na 30 juni maar voor 30 september ontvangen, dan ben je € 35,-- verschuldigd;
  • Is de opzegging van het lidmaatschap na 30 september ontvangen, dan ben je de gehele contributie verschuldigd.

Inning van de contributie
De contributie wordt elk seizoen rond 1 oktober geïnd. Het is de verantwoording van het lid dat adreswijzigingen worden doorgegeven aan s.v. Enkhuizen.

Regels als de contributie niet is voldaan

• Je ontvangt een betalingsherinnering om alsnog binnen 7 dagen het bedrag te voldoen;
  • Bij een tweede betalingsherinnering wordt de contributie verhoogt met een boete van € 10,-;
  • Is de contributie na een derde betalingsherinnering nog niet voldaan dan wordt de speler door het bestuur uitgesloten van wedstrijden en trainingen. Dat betekent dat er niet meer gespeeld mag worden;
  • Indien de contributie nog steeds niet wordt voldaan, dan wordt het lid uitgeschreven en zal de incasso van de contributie uitbesteed worden aan een incassobureau. Het lid zal een financiële blokkade krijgen. Dit maakt dat het lid 3 jaar lang niet kan uitkomen voor een veldvoetbalvereniging. Let op: er wordt pas medewerking verleend aan het overschrijven naar een andere vereniging als aan de financiële verplichtingen jegens s.v. Enkhuizen is voldaan.
  • Indien de contributie einde seizoen nog openstaat kan er niet aan een nieuw voetbalseizoen worden deelgenomen totdat de contributie is voldaan.

Betalen in termijnen
Indien je een regeling wilt treffen met betrekking tot het betalen van de contributie dien je je aan onderstaande termijnen te houden. Als je gebruik wilt maken van een betalingsregeling kan je dat aangeven door een mail te sturen aan [email protected].

De volgende termijnen gelden bij betaling in termijnen:

• In 2 keer: 1 oktober en 1 januari
  • In 4 keer: 1 oktober, 1 november, 1 januari en 1 maart

Wanneer er gekozen wordt voor termijnbetaling, dan dient na de laatste termijnbetaling de volledige contributie te zijn voldaan. Wanneer dit niet het geval is wordt het betreffende lid uitgesloten van deelname aan trainingen, wedstrijden en overige activiteiten van de vereniging. Verder bestaat de mogelijkheid dat s.v. Enkhuizen een incassobureau inschakelt ten behoeve van het alsnog innen van de contributie. De hieraan verbonden kosten, komen voor rekening van het lid.

Betalingsproblemen/Hulp bij betalen
Indien er betalingsproblemen zijn waarbij ook de betalingstermijnen niet nagekomen kunnen worden dan kan er (proactief) contact gezocht worden met de penningmeester via [email protected] voor een passende oplossing. Kijk ook eens op deze pagina: https://www.sv-enkhuizen.nl/1000/regeling/

Betaalwijze
s.v. Enkhuizen heeft een sterke voorkeur om de contributies per automatische incasso te innen.

Automatische incasso
Binnen de vereniging wordt er zoveel mogelijk gewerkt met het innen van de contributie via een automatische incasso. De automatische incasso is een service van de vereniging en ontneemt niet de betalingsverantwoordelijkheid. Je dient er zelf voor te zorgen dat het saldo op de rekening op de incassodata toereikend is. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met de penningmeester van de vereniging. Anders loop je alsnog het risico om door een incassobureau aangeschreven te worden en dat willen we natuurlijk graag voorkomen.

Betalen per overboeking
Voor betaling per handmatige overboeking wordt 10 euro administratiekosten in rekening gebracht. De betaaltermijn van s.v. Enkhuizen is 14 dagen. Na de tweede aanmaning zal er 10 euro boete in rekening gebracht worden.

Automatische incasso aanvragen kan via deze link: https://www.sv-enkhuizen.nl/801/aanvraag-automatische-incasso/.

Contact (voor meer informatie en vragen)
Ledenadministratie (aan- en afmelden en overschrijven)

Contributie-inning (vragen over facturen)