Gregory van Sauers en s.v. Enkhuizen na dit seizoen uit elkaar

26 september 2022 21:30

Recent heeft Gregory van Sauers aangegeven dat dit seizoen zijn laatste zal zijn als hoofdtrainer van s.v. Enkhuizen. 'Na drie jaar is het goed als er een andere trainer voor de groep komt', aldus Gregory. 'Daar heeft een spelersgroep baat bij.'

Gregory kwam bij West Frisia binnen als hoofdtrainer en kreeg in zijn eerste jaar gelijk te maken met corona. Na een aantal goede wedstrijden bestond de rest van het seizoen uit trainen, fit blijven en hopen dat er snel weer gevoetbald mocht worden. Tot meer wedstrijden voor West Frisia kwam het door de fusie niet meer. Bij s.v. Enkhuizen is Gregory uiteraard aangebleven. Met een knappe handhaving in de tweede klasse afgelopen seizoen staat het vlaggenschip dit seizoen wederom voor de uitdaging van handhaven.

Ondanks diverse versterkingen zijn er ook langdurige blessures. Met een aantal nieuwe en sterke tegenstanders zal ook dit seizoen een lastige worden, waarbij de promotie-/degradatieregels het ook niet makkelijker maken.

Gregory geeft aan dat hij na bijna 30 jaar in het trainersvak waarschijnlijk met zijn laatste klus bezig is. Met de geboorte van zijn eerste kleinkind is het tijd voor andere dingen. Ondanks dat de beslissing snel in het seizoen kenbaar is gemaakt, verandert er bij trainer en staf niets aan de motivatie om te strijden voor een goed resultaat!

Bestuur s.v. Enkhuizen